مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 فروردین 1401 ساعت 09:322022-03-21اقتصادي

جنوب کرمان بهشت گیاهان دارویی 


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز بهره برداری و برداشت گیاهان دارویی مراتع جنوب کرمان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و تغییر اقلیم جنوب کرمان به عنوان بهشت گیاهان دارویی محسوب می شود.

-   رضا سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در گفت وگو با ایسنا از جنوب کرمان به عنوان بهشت گیاهان دارویی یاد کرد و افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی نسبی در سال جاری امکان برداشت گیاهان دارویی با صدور مجوز و نظارت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان امکان پذیر است که این مهم در آستانه سال جدید و بهار طبیعت آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تهیه و احاله طرح های تلفیقی مرتعداری اقتصادی کردن مراتع می باشد افزود: اولویت دریافت مجوز برداشت با دامداران، عشایر، صاحبان پروانه چرا و فارغ التحصیلان منابع طبیعی و کشاورزی است.

سنجری با بیان این مطلب که منطقه جنوب کرمان یکی از مناسبترین رویشگاه های گیاهان دارویی و محصولات فرعی جنگلی و مرتعی شامل آنغوزه، آویشن، وشاء، بنه، بادام کوهی، زیره، آلاله و بابونه می باشد، اظهار کرد: با مدیریت صحیح، این مراتع می تواند منبع درآمد خوبی برای منابع طبیعی نشینان باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنوب کرمان بهشت گیاهان دارویی 

جنوب کرمان بهشت گیاهان دارویی